INTERVIEW PAUL BRINGMANN

PAUL BRINGMANN, KLOPT HET NOG?

“Voordat het woord Purpose zo mode werd… je hebt als bedrijf een maatschappelijke verantwoording”

Paul Bringmann, Maastrichtenaar, Chairman bij FSIN en oprichter van La Place heeft lang geleden een klassieke opleiding Retail/Horeca gedaan. Op zijn 13de begon hij in de spoelkeuken van een hotel en bleef werkzaam in een culinair leven. Een van zijn mooiste wapenfeiten is dat hij een toonaangevend en vernieuwend concept in het leven riep: La Place. Hij is nog steeds hieraan verbonden, is accountmanager van La Place Google New-York en werkzaam in binnen- en buitenland voor o.a. Esso, Hema.

Het is altijd zijn passie geweest om bij te dragen aan een gezondere, betere manier van eten voor een breder publiek. ‘Als je een organisatie leidt heb je een verantwoordelijkheid de dingen zo te doen dat je naderhand zegt: dat hebben we redelijk goed gedaan.’

Hij was al bezig met verantwoord ondernemen voordat het woord Purpose mode werd. ‘Je hebt buiten het Businessmodel ergens aan bij te dragen. Dat is een belangrijke verantwoordelijkheid.’ Door grote zaken klein te maken en te betrekken op wat hij zelf doet, maakt hij verantwoord ondernemen praktisch. ‘Gewoon op eigen gevoel dingen doen omdat ik dacht dat ze goed waren. Wat zou ik zelf willen eten, zoals spullen van kleine boeren, kleine telers, zonder e-nummers.’

 Een consistent verhaal vanaf 1987, wat steeds meer betekenis krijgt in deze tijd.